Főoldal - Díjak és elismerések - A díj odaítélésének szempontjai
A díj odaítélésének szempontjai
KIK JELÖLHETŐK A SZAKMAI ELIT DÍJRA?
Az adott esztendő során megtapasztalt, szakma által is elismert, különleges emberi és szakmai teljesítmények elismerését célozza.
Szakmai Elit díjra a jelölés kizárólag szakmai szempontok alapján történik, arra sem pályázni, sem jelentkezni nem lehet.
A Szakmai Elit átadandó díjak adományozására „bármely személy, illetve közösség javaslatot tehet.
A díjazottak kiválasztásában a független szakmai bizottság mellett fontos szerepet kap a reprezentatív közvéleménykutatás, állampolgári javaslatok, statisztika adatok, vásárlók véleménye, szakmai kamarák és szövetségek ajánlása, a vezetők által kijelölt személyek. Végső döntés az ő körükben végzett felmérés eredményét is tükrözi.
Bemutatnánk a Szakmai Elit Arany csillagok 2025 díjátadó gála szakmai zsűrijét.
A Szakmai Elit 2025 zsűrije:
Némethné Máté Ilona Szakmai Elit magazin tulajdonosa, zsűrielnök
Varga Jenő pedagógus, sportfeltaláló Vas Megyei Szabadidősport Szövetség, a Városi Diáksport Bizottság és a Vas megyei Korcsolya és Extrémsport Szövetség elnöke, Év Szakembere Díj Arany Csillag fokozat tulajdonosa, Szakmai Elit Alelnöke, zsűritag
Blonszki Szilvia Szakmai Elit Szakmai Igazgató, Szakmai Elit Év Top Managere 2025 Díj kitüntetettje, zsűritag
Babati Zoltán ügyvezető igazgató Babati és Társa Kft. Körmend - Vágóállat-és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács volt elnöke TOP 50 FMCG Szakember, Év Szakembere Díj tulajdonos, zsűritag
D Wéber Veronika Szakmai Elit Kommunikációs Igazgató, Szakmai Elit Női Kiválósági Díj 2025 – Arany Csillag fokozat díjnyertese, zsűritag
Hajba Diána természetgyógyász, Fülakupunktúrás-addigtológus, Szakmai Elit Életvezetési Márkanagykövet, Szakmai Elit Év Kiváló Márkanagykövete 2025 Díj kitüntetettje, zsűritag
Szilágyi Ildikó Nemzetközi Mindset és Üzleti Mentor Szakmai Elit Női Kiválósági Díj Arany csillag fokozat tulajdonosa, zsűritag
Dr. József Erika háziorvostan szakorvos, molekuláris hidrogén szakértő, Szakmai Elit Egészségügyi Márkanagykövet, Elnök, zsűritag
Spilák Gergely kreatív és inspiráló személyiség, író és blogger, SPILGER Talk - SPILGERY brand megalkotója, Szakmai Elit Arany csillag tulajdonos, zsűritag
Balogh Tibor Szakmai Elit Alelnöke, zsűritag
Dr. Gelléri Julianna Fül-orr-gégész, foniáter, homeopata orvos, Szakmai Elit Egészségügyi Márkanagykövet, Alelnök, zsűritag
Hanyu Zsolt Michelangelo díjas festőművész, Szakmai Elit Művészeti Igazgató, zsűritag
Információs böngésző:
Forrás megnevezése: http://www.kontiria.hu Szja számok pdf bővebben… →
A folyamat lépései:
- A jelöltek formai ellenőrzése, befogadása, előterjesztés az elnökség számára.
- Jelöltek szakmai értékelése és rangsorolása
- A meghatározott díjakra vonatkozó javaslatokat – az előzetes véleményének figyelembevételével - a Szakmai Elit tulajdonosai terjesztik elő az elnökség számára.
- A szakmai vonalon az egyes osztályok legjobbjainak személyéről a szakmai bizottság nyílt szavazással dönt, szavazategyenlőség esetén pedig megegyezéssel.
- Díjak kiosztása
A Szakmai Elit Elnökség a díjak odaítéléséről szóló döntésének meghozatala kapcsán indokolt esetben a működési szabályzatban meghatározott egyes díjak adományozását megtagadhatja, illetve dönthet annak a meghatározott keretszámnál kevesebb személy részére történő adományozásról.
A Szakmai Elit Elnökség az egyes díjak odaítélésekor dönthet úgy, hogy a díjat megosztva adományozza több személynek. Ebben az esetben értelemszerűen a díjjal járó emléklapot a megosztott díjat elnyerő személyek valamennyien megkapják.
A díjazott az adományozásról emléklapot kap.
Posztumusz díj esetében a kitüntető díjat – az emléklapot házastársának - illetve elhalálozása esetén törvényes örököseinek - kell átadni.
A kitüntető díjakat - az emléklapot - a Szakmai Elit tulajdonosa vagy személyes megbízottjai adják.
Díjak átadására minden évben ünnepélyes gálavacsorán kerül kihirdetésre szakmai indokolás ismertetésével.
Szakmai Elit díjnak mindig is fontos eleme volt a nyilvánosság, ezért a díj csak kizárólagosan a rendezvényen vehető át!
Amennyiben a díjazott akadályoztatva volt, a következő eseményen megtartott díjátadón a díjazott zavartalanul átveheti a díjat.
A díj odaítélésének szempontjai:
- Olyan magatartás tanúsítása, mely minden ember számára példamutató és követendő
- Az innovatív és újító szellemiség képviselése
- Új módszerek, és programokat kidolgozása és megvalósítása
- A jelölt széleskörű szakmai és emberi elismertsége
- A jelölt szerepvállalása a jövő generációja képzésében és tudatformálásában
Értékelési szempontrendszer
A vállalkozás vagy a díjra jelölt személy nem szerepel - hatósági feketelistákon (fogyasztóvédelem, NAV, stb.) - Békéltető Testület által elmarasztalt vállalkozások között. A vállalkozás nem áll - csődeljárás, - felszámolás vagy - végelszámolás alatt.
Kutatási és elemzési módszerek
Statisztikai adatgyűjtési módok
Elsődleges adatgyűjtés
Vállalati jelentések, mérlegek, kormányzati ill. egyéb szervezeti dokumentumok, a KSH által kiadott statisz-tikák.
Másodlagos adatgyűjtés
Mások által gyűjtött, elemzett, publikált adatok
(pl.: szakkönyvekben, cikkekben, tanulmányokban)
Szükséges elemzés
- Marketing stratégia és marketing terv vizsgálat - Cégbemutató prezentáció Díjnyertes esettanulmányok – Publikációk - Sikertörténetek
- Reklámkampány, marketing kampány, Online jelenlét és online kommunikáció analízis, Közösségi média marketing vizsgálat
- Weboldal statisztika kiértékelésGoogle Analytics
Honlap látogatottság – hányan néznek meg egy weboldalt? Miért olyan fontos a honlap látogatottság ismerete? Azért mert marketing stratégiai alapadat lehet belőle megfelelő elemzés után.
- Szájreklám (word-of-mouth)
- Beszámolók, Számviteli irányelvek, Pénzügyi teljesítmény,
A Szakmai Elit rendszere beérkezett adatokat értékeli, különösképpen az alábbiakat: forrásteremtésre vonatkozó adatok, korábbi befektetések minősége, az előző 1-3 év piaci teljesítménye
- Társadalmi felelősségvállalása
- Személyes értékek - Példamutatás a munkában és a magánéletben
Az elbírálás során számos tényezőt veszünk figyelembe, köztük a következőket:
Reputáció: Milyen hírneve van a terméknek vagy márkának a fogyasztók és a szakemberek körében? Milyen visszajelzéseket kap a termék a felhasználóktól, és milyen véleményeket osztanak meg róla a szakmai közösségek? Milyen díjakat és elismeréseket kapott a márka az elmúlt években? Rendelkezik-e a márka olyan tanúsítványokkal, amelyek megerősítik a minőségét és megbízhatóságát?
Innovativitás: Mennyire kreatív és újító a márka a termékek vagy szolgáltatások fejlesztése során? Hogyan alkalmazza ezt a kreativitást a szervezet működése, marketingstratégiája és értékesítési tevékenysége során? Létezik-e olyan piaci újítás, egyedi marketingstratégia, értékesítési csatorna vagy kommunikációs megközelítés, amelyek kiemelik a márkát a versenytársaktól?
Tradíció: Hány éve van jelen a márka a magyar piacon? Milyen hosszú múltra tekint vissza, és mennyire szilárd az általános piaci jelenléte? Az időben kialakult hűséges vevőbázis és a márka hagyományai milyen erőforrásokkal járnak?
Ezen tényezők együttesen hozzájárulnak ahhoz, hogy egy termék vagy márka mennyire tekinthető sikeresnek és versenyképesnek a piacán.