Főoldal - Díjak és elismerések - A díj odaítélésének szempontjai
A díj odaítélésének szempontjai
KIK JELÖLHETŐK A SZAKMAI ELIT DÍJRA?
Az adott esztendő során megtapasztalt, szakma által is elismert, különleges emberi és szakmai teljesítmények elismerését célozza.
Szakmai Elit díjra a jelölés kizárólag szakmai szempontok alapján történik, arra sem pályázni, sem jelentkezni nem lehet.
A Szakmai Elit átadandó díjak adományozására „bármely személy, illetve közösség javaslatot tehet.
A díjazottak kiválasztásában a független szakmai bizottság mellett fontos szerepet kap a reprezentatív közvéleménykutatás, állampolgári javaslatok, statisztika adatok, vásárlók véleménye, szakmai kamarák és szövetségek ajánlása, a vezetők által kijelölt személyek. Végső döntés az ő körükben végzett felmérés eredményét is tükrözi.
Bemutatnánk a Szakmai Elit Arany csillagok 2025 díjátadó gála szakmai zsűrijét.
A Szakmai Elit 2025 zsűrije:
- Némethné Máté Ilona Szakmai Elit magazin tulajdonosa, zsűrielnök
- Szilágyi Ildikó Proctor Gallagher Intézet Minősített Nemzetközi Mindset és Üzleti Mentor, Életfa Országos Egészségőrző Program 8x kitüntetett Ország Legjobb Mentora, zsűritag
- Dr. József Erika háziorvostan szakorvos, molekuláris hidrogén szakértő, Szakmai Elit Égészségügyi Márkanagykövet, Elnök, zsűritag
- Dr. Gelléri Julianna Fül-orr-gégész, foniáter, homeopata orvos, Szakmai Elit Égészségügyi Márkanagykövet, Alelnök, zsűritag
- Varga Jenő pedagógus, sportfeltaláló Vas Megyei Szabadidősport Szövetség, a Városi Diáksport Bizottság és a Vas megyei Korcsolya és Extrémsport Szövetség elnöke, Év Szakembere Díj Arany Csillag fokozat tulajdonos, zsűritag
- Dr. Csabai Zsolt Phd kutató orvos, termékfejlesztő, Dr. CSABAI Pharma Kft., Szakmai Elit Arany csillag fokozat tulajdonos, zsűritag
- Babati Zoltán ügyvezető igazgató Babati és Társa Kft. Körmend - Vágóállat-és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács volt elnöke TOP 50 FMCG Szakember, Év Szakembere Díj tulajdonos, zsűritag
- Farkas Péter klubfejlesztés mentor, Magyar Labdarúgó Szövetség (MLSZ) zsűritag
- Pásti József igazgató - okl. történelem népművelés sz. tanár tanügyigazgatási -és kulturális szakértő- újságíró, Magyar Kultúra Lovagja, Szakmai Elit Év Embere díjas, zsűritag
- Spilák Gergely kreatív és inspiráló személyiség, író és blogger, SPILGER Talk - SPILGERY brand megalkotója, Szakmai Elit Arany csillag tulajdonos
- Balogh Tibor kommunikációs igazgató, Szakmai Elit, zsűritag
- Hanyu Zsolt Michelangelo díjas festőművész Szakmai Elit Év festőművésze díjas, zsűritag
Információs böngésző:
Forrás megnevezése: http://www.kontiria.hu Szja számok pdf bővebben… →
A folyamat lépései:
- A jelöltek formai ellenőrzése, befogadása, előterjesztés az elnökség számára.
- Jelöltek szakmai értékelése és rangsorolása
- A meghatározott díjakra vonatkozó javaslatokat – az előzetes véleményének figyelembevételével - a Szakmai Elit tulajdonosai terjesztik elő az elnökség számára.
- A szakmai vonalon az egyes osztályok legjobbjainak személyéről a szakmai bizottság nyílt szavazással dönt, szavazategyenlőség esetén pedig megegyezéssel.
- Díjak kiosztása
A Szakmai Elit Elnökség a díjak odaítéléséről szóló döntésének meghozatala kapcsán indokolt esetben a működési szabályzatban meghatározott egyes díjak adományozását megtagadhatja, illetve dönthet annak a meghatározott keretszámnál kevesebb személy részére történő adományozásról.
A Szakmai Elit Elnökség az egyes díjak odaítélésekor dönthet úgy, hogy a díjat megosztva adományozza több személynek. Ebben az esetben értelemszerűen a díjjal járó emléklapot a megosztott díjat elnyerő személyek valamennyien megkapják.
A díjazott az adományozásról emléklapot kap.
Posztumusz díj esetében a kitüntető díjat – az emléklapot házastársának - illetve elhalálozása esetén törvényes örököseinek - kell átadni.
A kitüntető díjakat - az emléklapot - a Szakmai Elit tulajdonosa vagy személyes megbízottjai adják.
Díjak átadására minden évben ünnepélyes gálavacsorán kerül kihirdetésre szakmai indokolás ismertetésével.
Szakmai Elit díjnak mindig is fontos eleme volt a nyilvánosság, ezért a díj csak kizárólagosan a rendezvényen vehető át!
Amennyiben a díjazott akadályoztatva volt, a következő eseményen megtartott díjátadón a díjazott zavartalanul átveheti a díjat.
A díj odaítélésének szempontjai:
- Olyan magatartás tanúsítása, mely minden ember számára példamutató és követendő
- Az innovatív és újító szellemiség képviselése
- Új módszerek, és programokat kidolgozása és megvalósítása
- A jelölt széleskörű szakmai és emberi elismertsége
- A jelölt szerepvállalása a jövő generációja képzésében és tudatformálásában
Értékelési szempontrendszer
A vállalkozás vagy a díjra jelölt személy nem szerepel - hatósági feketelistákon (fogyasztóvédelem, NAV, stb.) - Békéltető Testület által elmarasztalt vállalkozások között. A vállalkozás nem áll - csődeljárás, - felszámolás vagy - végelszámolás alatt.
Kutatási és elemzési módszerek
Statisztikai adatgyűjtési módok
Elsődleges adatgyűjtés
Vállalati jelentések, mérlegek, kormányzati ill. egyéb szervezeti dokumentumok, a KSH által kiadott statisz-tikák.
Másodlagos adatgyűjtés
Mások által gyűjtött, elemzett, publikált adatok
(pl.: szakkönyvekben, cikkekben, tanulmányokban)
Szükséges elemzés
- Marketing stratégia és marketing terv vizsgálat - Cégbemutató prezentáció Díjnyertes esettanulmányok – Publikációk - Sikertörténetek
- Reklámkampány, marketing kampány, Online jelenlét és online kommunikáció analízis, Közösségi média marketing vizsgálat
- Weboldal statisztika kiértékelésGoogle Analytics
Honlap látogatottság – hányan néznek meg egy weboldalt? Miért olyan fontos a honlap látogatottság ismerete? Azért mert marketing stratégiai alapadat lehet belőle megfelelő elemzés után.
- Szájreklám (word-of-mouth)
- Beszámolók, Számviteli irányelvek, Pénzügyi teljesítmény,
A Szakmai Elit rendszere beérkezett adatokat értékeli, különösképpen az alábbiakat: forrásteremtésre vonatkozó adatok, korábbi befektetések minősége, az előző 1-3 év piaci teljesítménye
- Társadalmi felelősségvállalása
- Személyes értékek - Példamutatás a munkában és a magánéletben
Az elbírálás során számos tényezőt veszünk figyelembe, köztük a következőket:
Reputáció: Milyen hírneve van a terméknek vagy márkának a fogyasztók és a szakemberek körében? Milyen visszajelzéseket kap a termék a felhasználóktól, és milyen véleményeket osztanak meg róla a szakmai közösségek? Milyen díjakat és elismeréseket kapott a márka az elmúlt években? Rendelkezik-e a márka olyan tanúsítványokkal, amelyek megerősítik a minőségét és megbízhatóságát?
Innovativitás: Mennyire kreatív és újító a márka a termékek vagy szolgáltatások fejlesztése során? Hogyan alkalmazza ezt a kreativitást a szervezet működése, marketingstratégiája és értékesítési tevékenysége során? Létezik-e olyan piaci újítás, egyedi marketingstratégia, értékesítési csatorna vagy kommunikációs megközelítés, amelyek kiemelik a márkát a versenytársaktól?
Tradíció: Hány éve van jelen a márka a magyar piacon? Milyen hosszú múltra tekint vissza, és mennyire szilárd az általános piaci jelenléte? Az időben kialakult hűséges vevőbázis és a márka hagyományai milyen erőforrásokkal járnak?
Ezen tényezők együttesen hozzájárulnak ahhoz, hogy egy termék vagy márka mennyire tekinthető sikeresnek és versenyképesnek a piacán.