3. nap: Akklimatizációs nap | Fedezzük fel a Namche Bazárt

• Ma van az akklimatizáció napja
  • Felmegyünk a Sherpa Kulturális Múzeumba, ahol az Everestre és az Ama Dablamra nyílik kilátás
  • Érdemes felfedezni a várost, jó hely túrafelszerelés vásárlására
  • ATM-ek, internetkávézók, üzletek, éttermek rendelkezésre állnak
  • Tartózkodás: a vendégházban

Ma a Namche Bazárban maradunk, hogy testünk akklimatizálódjon a nagy magasságokhoz. A környék felfedezésével tölthettük az időnket, és élvezhettük Nepál kultúráját és vendégszeretetét.
Reggeli után pár kilométeres úton felsétáltunk a város felé emelkedő gerincre.

A nemzeti park főépületétől páratlan panoráma tárult a szemünk elé. Namche Bazaar mellett a Khumbu, a Taweche és az Everest csúcsai is láthatóak.

Később ellátogattunk a szomszédos Serpa Múzeumba. A múzeum megfelelő mennyiségű részletet adott a Himalája történetéről, a földrajzi és kulturális vonatkozásokról, a hegymászás történetéről, valamint a régió különböző növény- és állatvilágáról.

Délután a helyi piacon és bazárokban vásároltunk, ahol meglepően pezsgett az élet. A helyiekkel még egy rövid tollas labda mérkőzést is volt szerencsém lejátszani.

A vendéglátóiparban dolgozók általában nagyon barátságosak és segítőkészek, és többnyire beszélnek angolul. Az éttermek és kávézók árai általában mérsékeltek, bár a turisták által látogatott helyeken általában magasabbak lehetnek, mint a helyiek által látogatott helyeken.

Másnap búcsút veszünk Namchetől és indulunk tovább az alaptábor klasszikus útvonalán.