Everest Base Camp túra 1. nap: Repülés Luklába, Trek Phakdingba

• Tengerszint feletti magasság: Lukla - 2850 m/ 9350 láb; Phakding - 2600 m/ 8500 láb
  • Magasságemelkedés: 1200 m/ 3900 láb
  • Kora reggeli járat Luklába (45 perc).
  • Trek Phakdingba: 12 km | Időtartam: 5-6 óra.
  • Könnyű és fokozatos ereszkedés.
  • Cheplung falu útközben fekszik, ahonnan megtekintheti a Khumbila-hegyet.

Egy gyönyörű repülésünk volt Katmanduból Luklába. Ez egy rövid, körülbelül 45 perces repülőút, amely panorámás tájra visz.
Ezeken a járatokon a gépek elég kicsik, de az utazás meglehetősen festői. Viszont néha olyan érzése van az embernek, hogy cseppet sem veszélytelen.
A világ legveszélyesebb repterei közé tartozik (nem véletlen). A pilóták profik a gépek pedig… Repülnek, ahogy kell.

Luklába érkezés után némi frissítő és indulunk Phakding felé.

Az ösvény 12 km hosszú, és nepáli hegyi falvakon, zöld hegyeken, függőhidakon és erdőkön halad keresztül egészen Phakdingig.

A túra fokozatos emelkedéssel kezdődik, majd főként lefelé haladunk. Körülbelül 5-6 órát vesz igénybe a túra teljesítése.
Az útvonal mentén csodálatos kilátásban volt részünk, és átkeltünk egy függőhídon is. A házakon és fákon lévő imazászlók színesítik a környéket.

Az Everest több, mint egy hegy, és az út az alaptáborig több, mint egy túra. A „mennyország lépcsőinek” nevezett útvonalon az ösvény minden kanyarulata újabb fotózási lehetőségeket kínál – gyönyörű erdők, serpa falvak, gleccser morénák és hegylábak.

Több órás fokozatos séta után Phkadingba érkeztünk. Útközben buddhista imákkal faragott sziklákkal is találkoztunk. Phakdingban maradunk éjszakára.

A szállásunk fő jellemzője: hideg

Mégis egy jó hangulatú vacsorát töltöttünk el és jókat beszélgettünk. Megismerkedtünk egy francia túrázóval, aki elmesélte, hogy már másodszor vágott neki a túrának. Elsőre a hegyi betegség miatt vissza kellett fordulnia. A hangulat még fantasztikus, mindenki formában és megy a Stand Up comedy!

Készülődünk a 2.napra, irány a híres Namche Bazar!